2018. április 19., csütörtök

Iskolaérettség

Legkisebbünk ősszel lesz elsős.
El kellett vigyük, hogy felmérjék, alkalmas-e, megfelel-e, megérett-e arra, hogy iskolás legyen.

Szívem szerint kihagytam volna, de a szabály az szabály. Hallottam már, hogy van ilyen felmérés, de nem volt időm áttanulmányozni, meg reméltem elkerülhetjük, így nem olvastam utána, mit mérnek, mit kell tudnia a gyereknek. Itthon leginkább együtt élünk, s e közben a gyerek megtanulja az élet alapjait, anélkül, hogy kifejezetten tanítanánk, megfogalmaznánk, hogy most tanulunk. Ebben a korban az élet játék, kíváncsiság kielégítése, alkalmazkodás a családhoz, szabályok betartása, engedelmesség, egyezkedés,  megbántódás, megbocsájtás, saját érdekeinek érvényesítése (három nagyobb testvér és két felnőtt mellett ez elég jó kihívás), figyelés egymásra, utánzás, felzárkózás a nagyobbakhoz.

Hála Istennek, találtunk egy nagyon kedves iskolapszihológust, aki elvégezte ezt a felmérést és a gyerek, bár akkor találkoztak először és nélkülem beszélgetett a pszihológussal, ügyes volt, vagyis hát, önmaga volt. Az eredmény, amit én kicsit izgulva és kíváncsian vártam - iskolaérett, kiegyensúlyozott, szociálisan érett. bárcsak sok ilyen elsősünk lenne, mondta a pszihológus.

Hogyan készülünk az iskolára?
Élünk. Reggel ébredésig alszik a nyugodt kisgyerek, mert az érettséghez, pihenés is kell a jó levegő, tápláló ennivaló mellett. Aztán sokat olvasunk neki. Próbáltam megtanítani olvasni, mert a középsők már jól tudtak olvasni mire elkezdték az első osztályt így sokkal könnyebb volt, kevesebbet kellett tanulni elsőben. De minden gyerek más, s legkisebbünk nem rajong az olvasásért, bár tud olvasni. Nem érdeklik az egyszerű gyerekkönyvek, a nagyobb betűvel írtak, mert már komolyabb olvasmányokhoz szokott (mi olvasunk fel neki, 5 olvasni tudó között szinte mindig rávesz valakit, hogy olvasson neki). Nem szívesen olvas, inkább felolvastat.
Mivel látja a többieket naponta rendszeresen könyvvel, füzettel tanulni, kérte többször is, hogy tanítsam írni (ír magától főleg nyomtatott betűkkel), matematikázzunk. Maradt a többiektől elég kitöltetlen feladatlap, van logico, játék, lehet tanulni. Venni most csak a Mozaik kiadó fejlesztő füzeteit vettem meg neki, azokban dolgozunk, de csak módjával, hogy bele ne fáradjon, de úgy se érezze, túl kicsi és kimarad valami jóból, míg a nagyok tanulnak, egy elsős matematika és írásfüzetet, hogy hasznosan múlassuk az időt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...