2013. június 29., szombat

Ma

elmentünk az állatkertbe. Még nem voltunk a legkisebbel itt, csak a szegedi vadasparkban, de akkor még olyan kicsi volt, hogy nem érdekelték az állatok. Így most az itteni kevés állat is nagy élmény volt neki, de mindenkinek jó volt ez a kis kimozdulás. Mi szülők újra örülhettünk az első felfedezés, rácsodálkozás örömének, nekünk ez volt az élmény, hogy láthattuk Dóra izgalmát, örömét az állatok láttán, s hogy próbálta utánnunk mondani kecske-"keke", majom-"ma-ma". A középsőknek Dorka társasága tette még szebbé az állatkertezést.




Balázs fogott egy lepkét. Hazahoztuk, hogy megnézzük, mi a neve, mit tudhatunk meg róla. Sajnos nem tudtunk meg semmit, mert a mi növény és állathatározónkban nincs benne. De azért megnéztük a kis rovaros dobozban.


Majd szabadon engedtük, de nem sietett elszállni.


S végül azt hiszem, hogy bár nem szaladgáltam és játszottam annyit mint a gyerekek, a jó erdei levegőtől vagy egyébtől, jobban elfáradtam mint ők. Igyekszem társulni én is az alvókhoz.


Pepitának köszönjük, boszorkánylepke vagy változékony csüngőlepke a neve a lepkének amit találtunk.

7 megjegyzés:

  1. Szerintem boszorkánylepke.

    pepita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, tényleg az. Kérdezi a fiam, hogy tudsz mondani még valamit róla a nevén kívül?

      Törlés
    2. Hivatalos neve Változékony csüngőlepke.
      http://hu.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1ltoz%C3%A9kony_cs%C3%BCng%C5%91lepke

      szerintem ez tetszeni fog nektek:
      http://www.ferto-hansag.hu/_user/browser/File/Kiadvanyok/K%C3%B3csagv%C3%A1ri%20f%C3%BCzetek/F05_rovarvilag_lepkek_HUN_PREVIEW.pdf

      pepita

      Törlés
  2. Mi is összeszedünk minden tücsköt-bogarat a kirándulások alatt, aztán meghatározzuk. Mióta a gyerekeket ennyire érdekli a természetismeret, én is nagyon sokat fejlődtem, komolyan mondom, hogy tanultam tőlük egy csomó mindent!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokat tanultam én is, sokkal könnyebben, mint a suliban, mert most valóban érdekelt és érdekes is volt a gyerekekkel tanulni. Addig nem érdekelt és nem volt időm észrevenni sok mindent. Most meg nincs időm mindenre, ami érdekelne :).

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...